Rabu, 5 Januari 2011

aKu rNdU!!!

Nk tulis ape ye kali nie?AKU RINDU??Kt sape?tggu!!!!bace la smpi abis bru korg akn tau..erm...kotak putaran masa mnunjukkn tpat jam 3.54ptg di sepetang 5 januari di thun 2011..jap je dh msuk 5 ari utk thun baru ni..2 la...masa mmg xkn mnuggu kita..so,kejarla ape yg ptut d kejar tp jgn smpi yg dikejar xdpt,yg di kendong plak kciciran..klu dh mcm 2 leh sgtla brkwn dgn pak pndir..fuh!!arini pnt sgt..wad orthopedik mmksa aku mngerahkn sluruh tnga aku & mmerah peluh2 aku mmbntu pskit2 yg x brdaya utk mlakukn activite daily living dorg..itula namanya hidup,kdg2 sihat,kdg2 xsihat..kite yg sihat ni kne la brsyukur  krne diberi kshtn yg baik.so jg la kshtn diri msing2..kpd perokok tegar,sygi paru2 anda..jgn biarkn paru2 anda mnjadi mgsa ktdkprihatinan anda.haha..pdn muke!!xpsl2 para perokok leh msuk dlm cter aku kali ni..ADA AKU KISAH???so,brblik kpd keje yg aku wat arini & dgn krjinan aku,dptla ckt sbnyak mmbkr sgla lmak2 aku yg kian mnebal ni..ni la akibat mls nk excercise..pstu nk slhkn kwn2 yg ajak aku mkn..for 2nd time,ADA AKU KISAH??


Akibat diabetis
igt xpyh wt sponging leh rilek,rupenya ada keje lain yg mnnti kitorg..Dressing!!!prosidur yg dipelajari masa Semester 2..skrg aku dh semester 5,so prosidur ini agak mudah bg aku..sblum wat prosidur ni kne asses dulu luka yg nk d cuci..ada ramai pskit yg nk d dressing arini..nk wt yg mana dulu ek..aku pndg kaki mkcik 2 dr jauh,nmpk mcm lukenya x brpe bsr kt bhgian tapak kaki.bhgian betis ditutup dgn towel dressing.Aku pk msti senang & x mmkn masa yg lama..so,aku cpt2 tolak troli kt mkcik 2..aku pn bukak la towel dressing 2..mak oi!!bsrnya wound...pdn muke aku..knonnya nk wt yg snang dpt gak yg ssh mcmni..prosidur pn brmula dgn dibntu oleh adik junior..tgh dok syok mnmpal gauze kt kaki mkcik 2 dktor pakar plak dtg tgok..aiyo!!gelabah giler aku msa 2...tkut dia sound aku wt keje x btul ke ape ke..tp aku wt ilek je..aku stop dulu..bg laluan kt dktor tu utk tgok keadaan kaki mkcik 2..n then dia pn brsuara..dia bgtau relative mkcik 2 yg kaki mkcik 2 harus dipotong...sbb saraf2 pd kaki mkcik 2 dh mati..siannya mkcik 2..tp mkcik 2 xnk..yela,sape yg nk khlgn aggota bdn?korg nk ke?mst xnk kn?so..moral of the story,jgn mkn mknn yg mngandungi byk gula..klu yg dh ada kncing manis 2,katakn xnk pd mknn yg byk gula & mknn yg tggi krbohidrat.akibat klu x jg mkn kite mcm 2 la...POTONG!!!!


DI SAAT AKU MENCINTAIMU
Alamak!!tgh2 serius ni tiba2 lagu favourite aku mngetuk2 ggndang telinga aku..tp aku ttap mnruskn penulisan aku ni wlupn setiap bait2 lirik lagunya mnyntuh sekeping hati milik Farah..klu korg nk dgr lagu ni,kt bwh ada vdeo brknaan lagu trsebut..so,enjoy it!!tukar mood skjp ye!!ape pula cternya ni?Soal hati?Cinta?Jodoh?Rumah tangga?Aaargghhh..beratnya kple nk mmikirkn tntg sumer 2..rndu kt someone & tnpa dia aku merasa sunyi sgt..tp..aku & dia...hnyala tggl kenangan..gila x?cuba mnipu diri sndiri dgn mlepak brsama tmn2 di smping wt study group..tp bila seorg diri di kamar yg sepi ini???hnya Tuhan je yg tahu..menitis jgk butiran mutiara yg halus tu..
my heart is broken..


AKU RINDU!
tjuk utama tp cter kt bwh skali..hahaha..saje nk wt korg bce smpi abiz...aku rndu kt tmpt yg aku prnh g prktkal sblum ni..JELEBU! byk kngn yg prnh trsurat dlm diari hidupku ktika berada di ctu..kngan yg mmbuat aku knl erti hidup..mmpunyai kwn2 bru di cni jgk byk mnmbh koleksi kngan aku..trmasuk trlibat dlm kmlgn..wlupn kjdian ini x brlaku di jelebu,tp d sbbkn aku xcdent dgn org yg aku knl kt jelebu ni makanya aku msukkn pglmn ni dlm tjuk cter ni.ala...klu org wt filem pn,mne ada lokasi pgmbaran 2 wt kt 1 tmpt je..x jd filem la..bek wt wyg kulit mcm 2..btul x?krne rasa rndu yg tramat sgt kt daerah pnuh dgn oksigen & udara segar 2,aku nekad ingin kmbali ke situ...bile??dlm masa trdekat ni...psti jelebu gmbira dgn kdtgn aku..hahaha...mst korg kata aku perasan kn?ADA AKU KISAH??x sbr nk tggu ari ahad ni...hrp2 xde aral yg akan mghalang aku utk mncurah rasa hati kt jelebu..in the end of the story,korg tau kn aku rndu kt sape??so....jgn tnya & jgn plik....




 BUKIT TANGGA



PERUSAHAAN KECIL KLIEN AKU
(dpt kerepek murah!!hahaha..)



AIR TERJUN JERAM TOI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan