Rabu, 12 Januari 2011

ape makna sebuah persahabatan???

Selama ini kumencari-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini padaMu Ilahi
Teman yang dicari selama ini
Telah kutemui
Dengannya disisi
Perjuangan ini
Senang di harungi
Bertambah murni kasih Ilahi

Kepada Mu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan kasih sayang kita

Kepadamu teman
Kupohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telahku ungkapkan segala-galanya

Teman
Bersamalah kita semaikan persahabatan ini
Dengan keimanan
Teruskanlah perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu

Kepadamu Teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan

Telahku ungkapkan segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

Kumencari-cari teman yang sejati
Buat menemani perjuangan suci



bait2 lagu diatas mnceritakn tntg erti seorg tmn sjati yg sbnr agar kite mngerti mkna tmn sjati itu & kpd sape yg lyak diselar “SAHABAT”..aku psti stiap org msti ingin mmpunyai tmn @ shbt baik…supaya kita dapat brkongsi cter suka & duka brsama…dpt mluahkn ape jua mslh yg dihdpinya..
ape itu sahabat???
    • shbt itu di aggp sbg motivator kite yg sntiasa mmberi smgt kpd kite dlm ape jua prkara yg kite lakukn…slain mmberi kite motivate,kdg2 kwn ni jgk mmberi inspirasi kpd kite…mcm lagu manbai 2…”kau ilhamku'”…hehe..Open-mouthed smile klu kite prlukn sokongan,shbt ni la yg biasanya mmbri extra support kt kita ketika kita mmrluknnya…
    • shbt juga diprlukn pd bila2 msa & sntiasa stia dgn kite trmasuk la masa nk bli brg2 peribadi kite..tul x??shbt jgk slalu hadir dlm modus krisis pngurusan kite…cthnya bile kita nk kuar date dgn someone special,mst kita akn mntk pndpt dia tntg pkaian yg ssuai utk date aritu..shbt yg baik psti akn brikn yg trbaik utk kita ni dmi mlihat kite gmbira…
    • shbt 2 jgk mrupakan pndgr yg baik..kite bleh cter ape je prkara yg x mgkin kite bleh cter kt org lain…mksudnya,seorg shbt itu adalah org yg bleh diprcyai…jd,stiap prkra leh dikongsi brsama…klu kite ada kksih pn,bkn sume bnda kite leh cter kt dia,tul x?cume shbt  yg btul2 mmhmi jiwa kita je yg leh jd pbdgr yg baik utk kite..
    • shbt akn slalu mnyenangkn kite…dia xkn sskli brniat utk mnyshkn kite wlupn certain2 part mgkin dia prlukn prtlgn kite..dia akn cuba sdya upaya mmbuat kite gmbira trutama skli bila kite dismpingnya…
    • shbt x prnh mmbodek kite..sbliknya shbt hnya akn mngeluarkn ape yg trbaik utk kite..shbt akn slalu remind kite bile kita ada brbuat slh..kite kne sdar stiap kali shbt kita mngur kita,2 x brmkna dia x suke dgn kite,tp shbt sntiasa ingin kita brubah & mnjdikn diri kita yg trbaik..shbt xkn brkata ssuatu krana PhD(prsaan hsd dgki) @ ingin mmbls dndm,tp spnuhnya krana dia amat mnyayangi kter…
biasanya sorg shbt 2 mmpunyai ltar blkg yg hmpir sama.. contohnya,umur yg hmpir sama,trf pndidikn yg sama,pkrjaan @ mmpunyai latar blkg sosial yg sama..wlubgimanapn…..kite leh jgk mmprluaskn dunia & pndgn kite dgn mmbuka diri pd org lain..nama pn hidup brmsyaraktkan?dgn mmpunyai kwn dr plbagai ltr blkg yg brbeza @ umur yg brbeza dr kita (xkire la lg tua ke lg muda ke) byk bnda yg kite leh bljr…stiap org kn ada cara hidup & pmikiran yg brbeza2….
korg prnh sdar x siapa shbt2 korg yg sememangnya lyk digelar SAHABAT ni?ke korg main bntai je..xkisahla sape org tu pn..asal leh wt brbual dh ok bg korg?aku pn ada rmai kwn yg baik…ada kwn baik & jgk ada kwn istimewa.....

sape kwn2 aku yg baik???Red heart Red heart
     
bagaimana dgn kwn baik aku??
                         Ct n efal_f227c028ef98a21deec0d7c761728521DSC06962
 
sape plak shbt yg istimewa bg aku??
                     image137
                                         mamat poyo ni la…..Secret telling smile 


tp………….aku dgn mamat poyo ni seakn mnjauh skrg…xtau knp…mgkin sbb skrg dia dh ada kksih kot…xpela…aku akn sntiasa mndoakn kbhgiaan dia wlupn skrg ni aku xtahu sape aku dlm hidup dia…mulanya aku xdpt nk trime bile dia jauh dr hidup aku..aku hnya mmpu menangis & menangis….tp aku mula sdar yg dia sdg mnkmti kbhgiaan….jd,knp prlu aku menangis lg??sptutnya aku ptut gmbira krn kwn aku yg pling istimewa ni sdg brbhgia….aku hrp kbhgiaan yg dia miliki skrg akn kkal wt selama2nya….amin…..


             pic myspace 22
biarla rnduku padanya akan ttap brpnjgn & tiada hentinya…..

tamat!!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan